باید و نبایدهای حریم شخصی در زندگی متأهلی
نوشته شده توسط : onlinetabliq

حوزه/ روانشناس خانواده با اشاره به لزوم حریم شخصی در زندگی متأهلی گفت: ازدواج هم پوشی کامل افراد نیست بلکه اشتراک است و در فضای فردی حتما حریم شخصی وجود دارد اما حریم شخصی نباید به فضای اشتراکی آسیب بزند.

آرزو شیروانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رابطه با حریم شخصی در زندگی متاهلی عنوان کرد: در زندگی متاهلی هم حریم شخصی وجود دارد و مرز این حریم آنجایی هست که تصمیم گیری های فرد آسیبی به فضای اشتراکی با دیگری نزند و از فضای اشتراکی، سرمایه گذاری برای حفظ این حریم نکند.

وی ادامه داد: در دوران مجردی تصمیم گیری ها در نوع ارتباط، زمانی که برای افراد گذاشته می‌شود و... با خود فرد است ولی در زمان متأهلی، مراقبت از فضای اشتراکی باید اولویت باشد.

مقالات بیشتر:روانشناس در دولت آباد

این مشاوره خانواده اضافه کرد: در زندگی متاهلی به طور کلی افراد مرز نقش های به عهده گرفته خود را باید دقیقا در جایی که آن نقش‌ها اشتراک پیدا می‌کنند مشخص کنند.

وی اظهار کرد: حریم شخصی افراد می‌تونه شامل مسائل، خانواده اولیه، دوستان افراد، مسائل شغلی و...باشد و اگر در امور دیگری هم توافق کنند می‌تواند جز حریم شخصی باشد.

شیروانیان تأکید کرد: تلفن حریم شخصی فرد هست ولی تاکید به نداشتن رمز موبایل، تاکید به در دسترس نبود موبایل فرد برای دیگری، تاکید به سایلنت بودن و یا حالت پرواز بودن دائمی و.... موجب آزار دیگری و ایجاد افکار منفی برای او می‌شود و ما مسئول حفظ سلامت فکر دیگری هستیم به این معنا که رفتاری نداشته باشیم که فکر سالم دیگری آسیب ببیند.

وی اضافه کرد: شغل و میزان درآمد حریم شخصی است ولی می‌توان در مورد فضای کاری، نوع شغل و مانند آن صحبت کرد و اگر دیگری ثابت کند رزومه مناسبی برای کسب درآمد و مناسب بودن مسیر درآمد دارد در صورت عدم ایجاد چالش می‌تواند بیان کند شغل من حریم شخصی من است.

این روانشناس خانواده با اشاره به لزوم حریم شخصی در زندگی متأهلی یادآور شد: ازدواج هم پوشی کامل افراد نیست بلکه اشتراک است و در فضای فردی حتما حریم شخصی وجود دارد اما حریم شخصی نباید به فضای اشتراکی آسیب بزند.

مقالات دیگر: دکتر روانشناس در شهرری





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: